مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم > اخبار پژوهشی > آیین اختتامیه رویداد چاره جو در حوزه چاپ، نشر و بسته‌بندی برگزار شد
۶۰۳ بازدید

سه شنبه ۲۶ آذر تالار مرکزی شهر قم میزبان آیین اختتامیه رویداد” چاره جو” در حوزه چاپ، نشر و بسته‌بندی بود.

این رویداد که با حضور مسولان استانی، اساتید فرزانه، فرهیختگان و نخبگان جامعه دانشگاهی کشور، فعالان در حوزه چاپ و نشر  و جمعی از دانشجویان همراه بود پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید به طور رسمی آغاز به کار نمود.

ابتدای مراسم مهندس سیده شبنم فاطمی رئیس مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه استان قم  و عضو شورای سیاست گذاری رویداد چاره جو طی سخنانی پس از عرض خیرمقدم و خوشامدگویی به حاضرین، فضای چاپ و نشر در استان را فضایی خاموش دانست، ایشان با اشاره به اینکه صنعت چاپ از مزیت های استان است خاطر نشان کرد رویداد چاره جو اولین رویداد کشوری در حوزه چاپ و نشر بود که در خصوص برگزاری رویداد در حلقه اول رایزنی ها و گفتگوهایی با فعالان این حوزه انجام شد و  حلقه دوم کمکهای موسسه مشاوره شغلی آوان در برگزاری پیش نشست ها و رویداد اصلی  بود، ایشان هدف رویداد را ایجاد ارتباط بین فضای دانشجویی و فضای واقعی صنایع دانست، فاطمی اظهار کرد وظیفه ادارات گره گشایی است ولی در عمل دغدغه ای برای حل مشکل متاسفانه وجود ندارد ایشان با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های زیاد در این حوزه بیان کرد در این رکود اقتصادی نیز می توان تجربه های مالی موفقی بدست آورد.

ناصر فاتح از کارآفرینان حوزه چاپ و بسته بندی نگاه جدی به نیازمندی های بازار در کارآفرینی صنایع را ضروری دانست. ایشان با اشاره به اینکه یکی از رازهای موفق بودن متفاوت بودن است خاطر نشان کرد اگر همه در یک سمت و سو حرکت کنند  تنها به یک بازار قدیمی خواهیم رسد.

کارآفرین عرصه چاپ و نشر بیان کرد: صنعت چاپ دارای شاخه های مختلفی در فضای استارتاپی است؛ صنعت چاپ در بسیاری از کشورها به عنوان صنعت مادر است ولی اینکه چرا در کشور چنین دیدگاه نسبت به صنعت وجود ندارد خود جای سوال است.

وی گفت صنعت چاپ در ایران درحال ضعیف شدن است که این امر باعث شده بسیاری از چاپخانه ها با هم ادغام شوند.

در ادامه مراسم شش  ایده راه یافته به اختتامیه مطرح شدند.

در ابتدای داوری ایده ها حسین شیرازی نماینده هیات داوران پس از تصمیم گیری برای برگزاری رویداد و جلسات اولیه تیم داوری تشکیل شده و معیارهایی برای انتخاب ایده برتر در نظر گرفته شد: ۱- ارائه مطلوب ایده  ۲- نظر حضار ۳- بررسی تخصصی ایده توسط هیات داوران و در نهایت سه ایده از شش ایده  به عنوان ایده برتر معرفی و جوایز خود را دریافت می کنند.

در ادامه یاسر شریفی با ایده“بانک جامع اطلاعات  نشر و چاپ بر بستر وب”، منصوره رستمی منش با ایده “طراحی و ایجاد اپلیکشن خرید و فروش آثار هنری”، ستاره تنهایی با ایده“بسته بندی تخم مرغ”، حسین رحمانی پور با ایده” تعیین سطح مجموعه های فعال صنف چاپ و بسته بندی”، سید محمد حسین میر صانعی با ایده” احیاء انواع هدهای پلاتر و پرینترهای جوهر افشان در برند های مختلف” و مهدی رازقی با ایده ” همراه چاپ” به ارائه و دفاع از طرح های خود پرداختند.

در پایان پس از ارائه ایده ها و بررسی آراء داده شده توسط هیات داوران و حضار، ایده های آقایان حسین رحمانی پور، سید محمد حسین میرصانعی و مهدی رازقی به ترتیب به عنوان ایده‎های برتر این رویداد انتخاب و جوایز خود را دریافت نمودند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا