مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم > اخبار پژوهشی > اختتامیه رویدادملی شتاب(استارتاپی) صنعت کفش و صندل اردیبهشت سال آینده در قم برگزار خواهد شد
۳۹۴ بازدید

به گزارش سایت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگایه قم به نقل از ایسنا/قم سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: شرکت‌های استارتاپی در صنعت کفش و صندل در سراسر کشور از امروز تا ۱۸ اردیبهشت ماه سال آینده می‌توانند آثار خود را به جهاد دانشگاهی واحد قم ارسال کنند.
محمد رستمی روز شنبه درنشست خبری استارت آپ صنعت کفش و صندل که در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران برگزار شد، بیان کرد: اختتامیه رویدادملی شتاب ۱۹ اردیبهشت ماه سال آینده در قم ترتیب خواهد یافت.
وی اظهار داشت: در استان قم حدود ۴۰۰ شرکت تولیدی حوزه صنعتی در بخش کفش و صندل مشغول فعالیت هستند.
وی افزود: ما در چند محور به صنعت کفش و صندل کمک خواهیم کرد، طراحی و بسته بندی، شکل صورت و صادرات در حوزه کاری مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی است و ایده های برتر طی داوری هایی که انجام می شود انتخاب می‌شوند.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد قم تاکید کرد: استارت آپ‌ها ظرفیت بزرگی هستند که دانشگاه‌ها می‌توانند به آن ورود کنند. استارت آپ از امروز تا عید نوروز آغاز می شود و اوایل اردیبهشت داوری ها آغاز می‌شود.
رستمی خاطرنشان کرد: حل مشکلات صنایع بزرگ در قالب استارت آپ ها میسر می شود و دانشگاه ها از این طریق می توانند به حوزه صنعت ورود کنند.
وی در ادامه بیان کرد: ایده‌های جدید می توانند با استقرار در مراکز نوآوری مورد بررسی قرار گیرند که در نهایت به شکل محصول دربیاید.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد قم یادآور شد: رویداد های استارت آپی برای کمک به ایده های برتر بوده و با قرار دادن مربی هایی در کنار این ایده ها می توان به تولید محصول شتاب داد.
رستمی عنوان کرد: وظایف مرکز نوآوری رساندن ایده‌ها به رشد بوده و کسانی که ایده ای دارند باید به ساید مرکز علمی کاربردی جهاد مراجعه کرده و ایده های خود را تکمیل و بارگزاری کنند.
وی اظهار داشت: افراد در طراحی ایده های باید به جذابیت و کاربردی بودن توجه داشته باشند، چرا که این شاخص ها در داوری لحاظ می شود.
سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد قم اضافه کرد: اگر ایده ای دارای جذابیت باشد، یکی از کارهای ما به عنوان مرکز نوآوری آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، ثبت آن ایده به نام افراد است.
رستمی افزود: شرکت در استارت آپ‌ها محدود به قشر و سن خاصی نیست و هر کسی اگر ایده‌ای دارد، می تواند در این امر ما را یاری دهد و افراد لزوما نباید دانشجو و دانشگاهی باشند.
تاکنون ۷۲ شرکت دانش بنیان و ۲۰۰ شرکت فناور دراستان به ثبت رسیده و مشغول به فعالیت هستند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا