۲۵۰ بازدید

رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قم با اشاره به اهمیت صنعت چاپ عنوان کرد: بزرگترین مشکل ما در صنعت چاپ عدم شناخت این صنعت بوده و همواره توجه داشت که صنعت چاپ، مادر  همه صنایع است و هر صنعتی وابسته به صنعت جاپ است.
مجتبی محمودیان درجلسه مشترک با سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی  قم، عنوان کرد: در خصوص توسعه صنعت بسته بندی، اگر اقدامات درستی صورت بگیرد بستر مناسبی برای علاقه مندان به این حوزه فراهم می شود.
وی با اشاره به آمار جهانی در خصوص صنعت بسته بندی تصریح کرد: باتوجه به شواهد موجود، در ایران برای دست یابی به موفقیت در این حوزه در ابتدا باید به لحاظ آماری با کشور چین هم سطح شد که لازمه این اتفاق نهادینه شدن صنعت بسته بندی در جامعه به صورت تخصصی است.
محمودیان در بیان ضعف های موجود در حوزه چاپ و بسته بندی استان قم، تصریح کرد: بزرگ ترین خلاء موجود در حوزه بسته بندی انعطاف پذیر است لذا در بسته بندی های غیر انعطاف پذیر در وضعیت خوبی قرار داریم.
رئیس اتحادیه چاپخانه داران استان قم همچنین تصریح کرد: ما باید در موضوعاتی که دغدغه استان و کشور است، وارد شویم، برای مثال IML یک صنعت جدید و مدرن است و ما باید این صنعت جدید را به جامعه آموزش دهیم.
وی با اشاره به اهمیت صنعت چاپ عنوان کرد: بزرگترین مشکل ما در صنعت چاپ عدم شناخت این صنعت بوده و باید توجه داشت که صنعت چاپ، مادر همه صنایع است و هر صنعتی وابسته به صنعت چاپ است.
محمودیان با اشاره به ظرفیت های موجود در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم بیان داشت: دانشجویان و فعالان حوزه گرافیک اطلاعات ضعیفی از صنعت چاپ دارند لذا این مرکز می تواند با ارائه آموزش های تخصصی در حوزه گرافیک، چاپ  و بسته بندی گام های موثری بردارد.
محمودیان با استقبال از راه اندازی مرکز نوآوری در حوزه طراحی و بسته بندی ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری  در این موضوع اظهار داشت: بی شک وجود چنین مرکزی می تواند به افزایش ظرفیت های استان قم در صنعت چاپ و بسته بندی کمک بسزایی نماید.

 

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا