۴۰۱ بازدید

پنجمین نشست تخصصی کسب و کار الکترونیکی با موضوع  آشنایی با ارز دیجیتال روز چهارشنبه ۱۶ آذر با ارائه مهندس حمیدرضا حسینی در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی برگزار شد.

در این کارگاه که پنجمین نشست از سلسله نشست های کسب و کار الکترونیکی بود مهندس حسینی در ابتدای نشست توضیحاتی در خصوص تاریخچه تحول معاملات و داد و ستد ها  ارائه نمود وی افزود مبادله کالا با کالا در گذشته مشکلاتی داشت که از جمله آن‌ها میشد به سختی حمل کالاهای مورد معاوضه و اختلاف در ارزش آن‌ها اشاره کرد.وی در ادامه به بررسی ارز رایج مزایا و معایب آن پرداخت .

وی افزود  بیت کوین یک پول یا ارز دیجیتالی است که به صورت الکترونیکی توزیع و استفاده می شود، هیچ شخص یا نهادی این شبکه را کنترل نمی‌کند. ارز دیجیتال بیت کوین نمی‌تواند خارج از برنامه‌ریزی انجام شده، چاپ یا خلق شود و تعداد آن محدود است، وی گفت می‌توانیم  بیت کوین را به عنوان نوعی پول در شکل دیجیتالی تعریف کنیم.

ایشان در ادامه  بیان نمود بلاک چین، از مجموعه بلاک‌هایی تشکیل شده است که به وسیله رمزنگاری خاصی به یکدیگر متصل شده‌اند و اصطلاحا زنجیره‌ای از بلوک‌ها را ایجاد کرده‌اند، هر یک از این بلوک‌ها ظرفیت حجم خاصی از داده را دارد و به دلیل همین ویژگی‌های ذخیره سازی، بلاک چین قادر است تا در صنایع متفاوتی به کار گرفته شود و نظام آن‌ها را تغییر دهد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا