مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم > اخبار پژوهشی > رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی مطرح کرد:موفقیت مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی
۳۳۶ بازدید

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این‌که مراکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی در بعضی زمینه‌های تخصصی جزو مراکز بسیار موفق ما بوده است گفت: نظام و مسوولان در شرایط امروز، ظرفیت‌های جهاددانشگاهی را می‌شناسند و درست در زمانی که فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در کشور تعطیل بود و پژوهشِ کاربردی، معنا و مفهومی نداشت، جهاددانشگاهی وارد عرصه‌ی فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی شد.
به گزارش سایت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه قم به نقل از روابط  عمومی جهاددانشگاهی، دکتر محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در آستانه‌ی چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، ارزیابی مثبتی از اقدامات چهار دهه‌ی حیات این نهاد داشت و گفت: درست در زمانی که فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در کشور تعطیل بود و پژوهشِ کاربردی، معنا و مفهومی نداشت، جهاددانشگاهی وارد عرصه‌ی فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی شد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این‌که طی ۴۰ سال گذشته، جهاددانشگاهی بسیار موفق عمل کرده، اضافه کرد: به‌ویژه در زمینه‌های تخصصی و در حوزه‌های مختلف، جهاددانشگاهی دستاوردهای خوبی داشته است.
دکتر امید ادامه داد: جهاددانشگاهی در آموزش‌های علمی و کاربردی نیز نقش مؤثری ایفا کرده و زمانی که به ارزیابی واحدهای علمی کاربردی می‌پردازیم، مشاهده می‌کنیم که مراکز جهاددانشگاهی در بعضی زمینه‌های تخصصی جزو مراکز بسیار موفق ما بوده است و در این زمینه توانسته کارهای خوبی انجام دهد. از سوی دیگر، با توجه به این‌که اشتغال دانش‌آموختگان برای این نهاد از اهمیت بسیاری برخوردار است، لذا انتظار می‌رود جهاددانشگاهی به حوزه‌هایی که اشتغال‌پذیری بالایی می‌توان در آن‌ها مشاهده کرد، ورود بیشتری داشته باشد.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی توصیه‌ای هم به جهادگران جهاددانشگاهی داشت و افزود: مطلوب است که جهاددانشگاهی به حوزه‌های تخصصی و متفاوت‌تری ورود کند. این نهاد انقلابی تاکنون در تربیت افرادی که بتوانند در حیطه‌ی پژوهش‌های کاربردی موفق باشند، عملکرد خوبی داشته و نیز در حوزه‌ی آموزش‌های تخصصی نیز اگر ماموریت‌گرا عمل کند، خروجی بهتری را مشاهده خواهد کرد.
دکتر امید تاکید کرد: در برخی موضوعات نظیر سلول‌های بنیادی یا ذیل تخصص‌های خاصی هم‌چون حوزه‌ی نانو، شاهد دستاوردهای خوبی از جهاددانشگاهی هستیم و دلیل عمده‌ی آن متمرکز شدن این نهاد در یک زمینه‌ی خاص است و سال‌ها در آن حیطه فعالیت می‌کند؛ البته این ظرفیت در جهاددانشگاهی وجود دارد که در موضوعات مختلف تخصصی‌تر ورود کند.
به گفته‌ی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ یک دوره‌ای، در حدود ۲۰ سال پیش، به مسوولان توصیه می‌کردیم از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی استفاده کنند؛ حال پس از گذشت قریب به ۲۰ سال، این نهاد انقلابی، به جایگاهی دست پیداکرده که مسوولان و نظام، ظرفیت‌های آن را می‌شناسند و در موقعیت‌های مختلف مقام معظم رهبری، علاقه و اعتقاد خود به این مجموعه را بیان کرده‌اند. بر همین اساس، جهاددانشگاهی نباید تمرکز خود را از دست بدهد یا بخواهد در همه‌ی موضوعات ورود کند، چراکه در این صورت، میزان موفقیت آن کاسته می‌شود؛ اگر جهاددانشگاهی در چند موضوع تخصصی که در زمره‌ی مشکلات کشور است، ورود کند، علاوه بر این‌که می‌تواند برطرف‌کننده‌ی مشکل باشد، بلکه این قابلیت را خواهد داشت تا در عرصه‌ی اشتغال‌آفرینی و بهبود تولید هم ایفای نقش کند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا