مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم > اخبار آموزشی > تربیت نیروی متخصص هدف مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم است
۲۸۲ بازدید

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه قم در تبیین اهداف مراکز علمی کاربردی گفت: ارائه راهکارهای مناسب جهت حل مسائل با استفاده از ظرفیت های دانشجویان و  ارتقا نیروی متخصص و افزایش سطح علمی نیروی انسانی از اهداف و اولویت های این مرکز است.

محمد رستمی در جلسه هم اندیشی با روسای اتحادیه های ناشران و چاپخانه داران استان قم در خصوص رشته های تحصیلی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم، عنوان کرد: با پیگیری های صورت گرفته مجوز مرکز نوآوری کسب شد که ماحصل آن اضافه شدن ۴ رشته تحصیلی کاربردی در حوزه کسب و کار و چاپ و بسته بندی به سایر رشته های این دانشگاه است.
وی ضمن اعلام آمادگی در خصوص فعالیت تخصصی در حوزه صنعت بسته بندی، تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته امید می رود دانشگاه تبدیل به محیطی برای مراجعه صنایع مرتبط با چاپ و بسته بندی باشد.
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در تبیین اهداف مراکز علمی کاربردی گفت: ارائه راهکار های مناسب جهت حل مسائل با استفاده از ظرفیت های دانشجویان و  ارتقا نیروی متخصص و افزایش سطح علمی نیروی انسانی از اهداف و اولویت های این مرکز است.
رستمی همچنین در خصوص اقدامات مرکز نوآوری بیان کرد: یکی از اقدامات این حوزه  برپایی کارگاه ها و ورکشاپ هاست که این امر  می تواند برای کارکنان صنعت چاپخانه ها که دارای مدرک دیپلم یا زیر دیپلم هستند، فرصت خوبی باشد.
وی ادامه داد: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم در این راستا آمادگی هرگونه همکاری با اتحادیه ناشران و چاپخانه داران را طراحی و برگزاری ورکشاپ های آموزشی و همچنین استفاده از مدرسان این اتحادیه ها را دارد.
وی در خصوص ارائه تسهیلات در پرداخت شهریه دانشجویان اظهار کرد: با توافق های صورت گرفته آمادگی داریم جهت تسهیل پرداخت شهریه دانشجویان شرایط ویژه ای را در نظر بگیریم.
سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه قم در ادامه به ظرفیت های مراکز علمی کاربردی در معرفی و تدوین پودمان های آموزشی اشاره کرد و گفت: باتوجه به توضیحات رئیس محترم اتحادیه چاپخانه داران استان در موضوع لزوم تربیت ناظری چاپ، این مرکز می تواند با همکاری اتحادیه های مربوطه نسبت به برگزاری این دوره ها نیز اقدام نماید.
در ادامه ناصر ابراهیمی مدیرگروه گرافیک مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم گفت: برای فعالین حوزه چاپ باید آموزش از روش استاد شاگردی به حوزه کارآموزی تبدیل شود و استاد شاگردی و کارآموزی زمانی موثر خواهد بود که فعالیت در بازار و محیط کار باشد لذا باید شرایطی ایجاد شود که کارگران همزمان با تجربه علمی تجربه عملی نیز پیدا کنند.
وی افزود: باید گرایش تخصصی چاپ و بسته بندی توسط اتحادبه ها حمایت شود تا فعالان این حوزه علاوه بر استفاده از آموزش های آکادمیک بتوانند فعالیت خود را در مرکز نوآوری نیز ادامه دهند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا