مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم > اخبار پژوهشی > ظرفیت های مناسب جهاددانشگاهی قم در زمینه توسعه شهر هوشمند
۳۸۳ بازدید

ایسنا/قم رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم بر لزوم همکاری هرچه بیشتر فعالان بخش فناوری اطلاعات جهاددانشگاهی قم با شهرداری تاکید کرد.

سومین نشست شورای پژوهش و فناوری مرکز آموزش علمی کابردی جهاد دانشگاهی قم با حضور دکتر محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم، مهندس همایون یزدان پناه، رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم و مهندس محمد رستمی مدیر مرکز  آموزش  علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و اساتید مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی و کارشناسان فناوری اطلاعات شهرداری قم در ستاد جهاد دانشگاهی قم برگزار شد.
در ابتدای نشست دکتر محمد حیدری با اشاره به ظرفیت های فناوری اطلاعات در جهاد دانشگاهی واحد استان قم، گفت: مرکز جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم در رشته های مختلفی اقدام به جذب دانشجو می نماید که یکی از مهم ترین رشته ها و تمرکز اصلی این مرکز روی بحث فناوری اطلاعات است.

وی افزود: ظرفیت های بسیار بالایی در این مرکز از حیث اساتید، رشته ها و مزیت های تحصیلی و کاربردی وجود دارد که این مرکز را در میان سایر مراکز علمی در قم ممتاز کرده است، همچنین حضور اساتید شاخص که سابقه فعالیت اجرایی خارج از فضای نظری دارند از جمله مزیت های این مرکز است.
رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به فعالیت های گسترده جهاد دانشگاهی در عرصه های مختلف و همکاری با دستگاه های اجرایی استان، گفت: یکی از مراکزی که می تواند در رفع خلاء ها و مشکلات مرتبط با فراگیری صنایع ارتباطی، شهر هوشمند و دولت الکترونیکی می تواند نقش آفرینی کند، شهرداری است که در این رابطه می توان با هم افزایی میان بخش های فناوری اطلاعات شهرداری بخصوص شهر هوشمند و متخصصان مرکز جامع علمی کاربردی زمینه های مشترک همکاری را فراهم آورد.
در ادامه نشست همایون یزدان پناه، رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم با اشاره به روند فعالیت های شبکه سازی و فرآیند مرتبط با توسعه زیرساخت های دولت الکترونیک و شبکه سازی و فناوری اطلاعات در پروژهای مختلف شهرداری گفت: یکی از مهم ترین زمینه های فعالیت های مشترک بین جهاد دانشگاهی و شهرداری قم در زمینه های فنی و تخصصی است که می توان از دانش، توان، مهارت و تخصص اساتید و فعالان مرکز جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بهره برد.
وی در ادامه تصریح کرد: توسعه شهر هوشمند دارای ابعاد مختلفی است که نیازمند حضور مدیران علاقه مند به این مباحث و آینده نگر و جوان است که خوشبختانه در بدنه جهاد دانشگاهی و شهرداری قم با حضور این مدیران می توانیم فعالیت های مشترک گسترده ای را جهت رفع مشکلات زیرساختی در این حوزه انجام دهیم.
در ادامه جلسه نیز مقرر شد که فعالیت های مرتبط با افزایش همکاری مابین در ابعاد مختلف بررسی شود.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا