طراحی گرافیک – رسانه های چاپی(کارشناسی)
قابلیت ها و توانمندی های فارغ التحصیلان:
- ارائه طرح و ایده در تمامی موضوعات حوزه گرافیک تبلیغاتی
- طراحی و سازماندهی هویت سازمانی، طراحی لوگو، لوگوتایپ، پیکتوگرام، مسکات، آیکن و …
- بکارگیری خروجی نرم افزار های گرافیک و تلفیق ستاده های در راه اندازی سفارش های گرافیک و چاپ
- مشاوره و تعیین راهکار برای فرایند دیزاین از آغاز تا پایان چاپ
- شناخت مواد و متریال مورد استفاده در بسته بندی مرتبط با چاپ افست (انواع کاغذ و مقوا، مقواهای چند لایه، سلوفان ها، لمینیت، روکش های حفاظتی، مقواهای چند لایه، پلی استایرن ها، پلی پروپیئن ها)
- تسلط بر مباحث ارگونومی و طراحی ساختار بسته بندی های کاغذی و مقوایی، طراحی و ساخت قالب های تیغ
مشاغل قابل احراز:
- مدیر هنری در رسانه های چاپی
- مدیر فنی و تولید آثار گرافیک و چاپ
- طراح و مجری آثار گرافیک با نرم افزارهای گرافیکی
- طراحگرافیک در آتلیه شخصی
- ناظر چاپ و بسته بندی
- بازارساز و بازریاب حرفه ای چاپ و بسته بندی و ..
طول و ساختار دوره:
دوره کارشناسی حرفه ای مبتنی بر نظام واحدی و متشکل از مجموعه از دروس نظری و مهارتی است و با توجه به قابلیت ها و مهارت های مشترک و فنی به 2 بخش «آموزش در مرکز مجری» و « آموزش در محیط کار» تقسیم می شود. مجموع واحدهای هر دوره بین 65 تا 70 واحد و مجموع ساعات آن 1700 تا 2000 ساعت می باشد که در طول 2 و خداکثر 3 سال قابل اجرا است.
لیست دروس کارشناسی حرفه ای طراحی گرافیک – رسانه های چاپی.