مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم > اخبار آموزشی > کارگاه آموزشی «پداگوژی در کلاس های مجازی» به صورت آنلاین برگزار شد
۵۳۲ بازدید

کارگاه آموزشی «پداگوژی در کلاس های مجازی» در راستای افزایش توانمندی مدرسان مراکز علمی کاربردی در حوزه روش و فنون تدریس و همچنین نحوه ارائه محتوای آموزشی مدرسین در کلاس های مجازی روز پنج شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه به صورت آنلاین  با حضور جمعی از اساتید دانشگاهی استان قم برگزار شد.

به گزارش سایت مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی شعبه استان قم دکتر آذربایجانی مدیر مسئول موسسه فرهنگی پژوهشی سرویاسین و پژوهشگر حوزه های یادگیری الکترونیک و مدرس «پداگوژی در کلاس های مجازی» گفت: نزدیک به دو دهه است که جهان به صورت رسمی ارزش یادگیری مادام العمر را فهمیده و سازمان فرهنگی ملل متحد نیز این موضوع را تحت عنوان«گنج درون» بیان داشته است.

آذربایجانی گفت: یکی از بهترین تعاریف پیرامون موضوع یادگیری، همانا سفر کردن از ندانستن به دانستن و از دانستن به شناختن و از شناختن به فهمیدن است.

وی با بیان اینکه ابزار خاص یادگیری ذهن و به زبان دقیق تر خیال است، خیال ادراک  را صورت ساز انسان دانست که اگر نبود انسان و سفر هر دو بی معنا بودند.

مدرس کارگاه پداگوژی در کلاس های مجازی افزود: برای انتقال معانی از مفاهیم استفاده میکنیم و ذهن معنی شناس، مسافر مفاهیم میشود.

وی در ادامه افزود : اگر قبلا مکان خاص فیزیکی و ملموسی بنام کلاس و کارگاه محل رویارویی ما با مفاهیم برای کشف معانی بوده اند، لزوما یک مفهوم نازل شده از محل یادگیری بوده است، چه بسا کسی بدن و تن اش در ساختمان و ساختار کلاس و مدرسه باشد ولی خیال و ذهنش جای دیگری باشد.

آذربایجانی گفت: یادگیری مجازی ، کاملا واقعی است، در مقایسه با یادگیری های قدیمی تر که در خیلی از موارد مبنا های مفید و اصولی برای تربیت هستند، یادگیری الکترونیک برای جویندگان حقیقی یادگیری است و درگیری دو حس بینایی و شنوایی در این یادگیری ، خصوصا شنوایی ویژگی یادگیرنده ی حرفه ای و علاقمند است.

وی بیان داشت: مربی در یادگیری الکترونیک نمی‌تواند با جهت گیری برنامه درسی انتقال موفق باشد، بهترین جهت گیری برنامه درسی، در یادگیری الکترونیک، شیوه ی «تعامل» است.

ایشان در پایان  ابراز کرد:  مربی در یادگیری الکترونیک باید دارای خلاقیت باشد، این خلاقیت شامل چند زمینه اساسی است

الف: خلاقیت در شیوه ی تدریس.

ب: خلاقیت در تعامل با شاگرد.

ج: خلاقیت در انتخاب ابزار:

ابزار چند رسانه ای.

ابزار واژگانی و مفاهیم.

  1. رحمت الله آرامش گفت:

    سلام دوره پداگوژی برگزار میکنید؟

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا